• "DIALOG MOŻLIWY JEST Z KAŻDYM"

    Diego Pileggi

    Przeczytaj więcej

  • "W DOMU MÓWIMY PO ORMIAŃSKU"

    Araks Asatryan

    Przeczytaj więcej

  • "CZUJĘ SIĘ WIELOKULTUROWA"

    Margaret Ohia

    Przeczytaj więcej

  • "NIE JESTEM FLEISCHEREM, JA TYLKO W NIM TKWIĘ"

    Michael Fleischer

    Przeczytaj więcej

  • "MŁODSZE POKOLENIE JEST BARDZIEJ OTWARTE"

    Mezri Hebbechi

    Przeczytaj więcej

  • "TRUDNO MI UWIERZYĆ, ŻE MOGŁABYM MIESZKAĆ W INNYM MIEŚCIE"

    Masza Glińska-Kozel

    Przeczytaj więcej

  • "MUZYKA TO UNIWERSALNY JĘZYK"

    Victor Campos Leal

    Przeczytaj więcej

  • „SENIORZY SĄ BARDZO DOBRZE DOINFORMOWANI”

    „SENIORZY SĄ BARDZO DOBRZE DOINFORMOWANI”

    Ewa Białowąs
  • „ZDARZA SIĘ, ŻE KIEDY MÓWIĘ O DOMU, MYŚLĘ O WROCŁAWIU”

    „ZDARZA SIĘ, ŻE KIEDY MÓWIĘ O DOMU, MYŚLĘ O WROCŁAWIU”

    Wiktoria Mazur

WIELOKULTURY

Biblioteka

Polecamy Państwu publikację Jolanty Ambrosewicz-Jacobs „Tolerancja. Jak uczyć siebie i innych”. Autorka wyjaśnia we wstępie: „Książka ta powstała, aby przedstawić szeroki plan tego, co nazywamy edukacją dla tolerancji, oraz przybliżyć liczne pojęcia, przydatne w praktykowaniu wielokulturowości i międzykulturowości podczas warsztatów organizowanych przez organizacje pozarządowe, szkoły czy instytucje zajmujące się czasem wolnym młodzieży. Adresatami publikacji są zwłaszcza osoby aktywnie angażujące się w prace organizacji pozarządowych, ponieważ to one często prowadzą szkolenia dla nauczycieli i studentów oraz uczniów szkół średnich. Uważa się, iż edukacja może poprawić spójność oraz stabilność społeczeństwa obywatelskiego (…).

Po Forum Międzykulturowym / Strategia

Kwietniowe Forum Międzykulturowe było niezwykle owocne i wartościowe.  Raz jeszcze dziękujemy wszystkim uczestnikom za zgłoszenie problemów, podzielenie się pomysłami, spostrzeżeniami
i propozycjami rozwiązań. Głos uczestników Forum jest dla nas bardzo ważny. Fundacja Dom Pokoju przesłała wszystkim uczestnikom raport z wnioskami, którego analiza stanie się przedmiotem dalszych prac w ramach opracowania strategii.

Odbyło się Forum Międzykulturowe

Dnia 22 kwietnia 2017 r. we Wrocławskim Centrum Rozwoju Społecznego spotkało się ponad 70 przedstawicieli organizacji pozarządowych, aktywistów, urzędników, reprezentantów mniejszości narodowych i etnicznych, obcokrajowców, przedstawicieli środowiska akademickiego oraz mieszkańcy Wrocławia. Uczestnicy wzięli udział w sesjach panelowych i rozmawiali o tematach związanych z tworzeniem strategii dialogu międzykulturowego takich jak edukacja, integracja społeczna, prawo i bezpieczeństwo, uczestnictwo i zasoby.  Grupy wypracowały wiele cennych pomysłów i rozwiązań, które posłużą do stworzenia wieloletniej miejskiej strategii.

Organizatorzy wydarzenia: Prezydent Wrocławia, Wrocławskie Centrum Rozwoju Społecznego i Fundacja Dom Pokoju. 

 

Dołącz do Ambasadorów Dialogu

 
 
Kim jest Ambasador Dialogu?
To osoba pracująca we wrocławskiej placówce edukacyjnej (np. szkole, przedszkolu, domu kultury) i zainteresowana tematyką otwartości, przeciwdziałaniem dyskryminacji, rozwijaniem atmosfery dialogu w swoim otoczeniu. Ambasador Dialogu pełni rolę reprezentanta swojej instytucji, bierze udział w cyklicznych spotkaniach i warsztatach organizowanych przez Wrocławskie Centrum Rozwoju Społecznego (WCRS), podczas których może wymieniać się dobrymi praktykami z innymi Ambasadorami Dialogu, zdobywać wiedzę i inspiracje do skuteczniejszego działania.
 

Fundacja EkoRozwoju – „Każdy Inny, Wszyscy Równi – Zajęcia Edukacyjne w Ekocentrum Wrocław”

Zadanie „KAŻDY INNY – WSZYSCY RÓWNI. ZAJĘCIA EDUKACYJNE W EKOCENTRUM WROCŁAW” to kampania edukacyjna, na którą będą się składać warsztaty edukacyjne oraz kampanie społeczne na terenie placówek edukacyjnych. Projekt skupia się na podnoszeniu kompetencji międzykulturowych oraz wiedzy o innych narodach i grupach etnicznych, przyczynach migracji, wzmacnianiu otwartości na inność oraz kształtowaniu umiejętności reagowania na przemoc wynikającą ze stereotypów i uprzedzeń. 

Fundacja Dom Pokoju – „Akademia kompetencji wielokulturowych dla nauczycieli – multilikatorów”, „Ja, Obywatel w wielokulturowej przestrzeni publicznej” oraz Turniej Gry Wielokulturowej

Projekt jest kontynuacją pilotażu z 2014 i 2015 r. realizowanego ze środków gminy Wrocław. Jego celem jest rozwijanie i uzupełnienie dotychczasowych metod i działań w ramach długofalowego programu edukacji i integracji wielokulturowej poprzez: 

  • prowadzenie warsztatów i szkoleń podnoszących kompetencje międzykulturowe w ramach Akademii kompetencji wielokulturowych dla nauczycieli – multiplikatorów. Projekt zakłada 4 cykle warsztatów dla nauczycieli, wychowawców, pedagogów i osób pracujących z młodzieżą i dziećmi, trwające po 6 godzin.   
  • program „Ja, Obywatel w wielokulturowej przestrzeni publicznej” (realizowany z uczniami z 4 gimnazjów)
  • Turniej Gry Wielokulturowej, adresowanej do uczniów gimnazjum
  • prowadzenie zajęć edukacyjno-integracyjnych w szkołach z udziałem obcokrajowców w ramach akcji „Fare Action Week” 
  • organizację seminarium podsumowującego dla dyrektorów i pracowników szkół.