• A SURVEY

    A SURVEY

    FOREIGNERS’ NEEDS IN WROCLAW

    MORE

  • АНКЕТА

    АНКЕТА

    ДЛЯ ДОСЛІДЖЕННЯ ПОТРЕБ ІНОЗЕМЦІВ У ВРОЦЛАВІ

    MORE

  • АНКЕТА

    АНКЕТА

    ДЛЯ ИССЛЕДОВАНИЯ ПОТРЕБНОСТЕЙ ИНОСТРАНЦЕВ ВО ВРОЦЛАВЕ

    MORE

  • ANKIETA

    ANKIETA

    POTRZEB OBCOKRAJOWCÓW MIESZKAJĄCYCH WE WROCŁAWIU

    MORE

  • "DIALOG MOŻLIWY JEST Z KAŻDYM"

    Diego Pileggi

    MORE

  • "W DOMU MÓWIMY PO ORMIAŃSKU"

    Araks Asatryan

    MORE

  • "CZUJĘ SIĘ WIELOKULTUROWA"

    Margaret Ohia

    MORE

  • "NIE JESTEM FLEISCHEREM, JA TYLKO W NIM TKWIĘ"

    Michael Fleischer

    MORE

  • "MŁODSZE POKOLENIE JEST BARDZIEJ OTWARTE"

    Mezri Hebbechi

    MORE

  • "TRUDNO MI UWIERZYĆ, ŻE MOGŁABYM MIESZKAĆ W INNYM MIEŚCIE"

    Masza Glińska-Kozel

    MORE

  • "MUZYKA TO UNIWERSALNY JĘZYK"

    Victor Campos Leal

    MORE

  • „SENIORZY SĄ BARDZO DOBRZE DOINFORMOWANI”

    „SENIORZY SĄ BARDZO DOBRZE DOINFORMOWANI”

    Ewa Białowąs
  • „ZDARZA SIĘ, ŻE KIEDY MÓWIĘ O DOMU, MYŚLĘ O WROCŁAWIU”

    „ZDARZA SIĘ, ŻE KIEDY MÓWIĘ O DOMU, MYŚLĘ O WROCŁAWIU”

    Wiktoria Mazur

WIELOKULTURY

Debata w Instytucie Pedagogiki

Zapraszamy na godzinną debatę o wielokulturowości, która odbędzie się w ramach jubileuszowego XXX Forum Pedagogów „Współczesne przestrzenie dyskursu nad edukacją”.

W panelu zasiądą praktycy i teoretycy edukacji międzykulturowej, którzy wraz z uczestnikami zastanowią się wspólnie nad szansami i zagrożeniami dla dialogu w kontekstach edukacyjnych. Przedstawione dobre praktyki poddane zostaną pod teoretyczny namysł przedstawicieli dyscypliny. Sprzężenie tych dwóch sił kształtować będzie dynamikę dyskusji.

Bezpłatny warsztat „Poznaj nieznane. Islam – religia, kultura, społeczeństwo”

Stowarzyszenie Różnorodności Społecznej UP-DATE i Regionalne Centrum Wspierania Inicjatyw Pozarządowych we współpracy z  Muzułmańskim Centrum Kulturalno-Oświatowym we Wrocławiu zapraszają wszystkie chętne osoby z terenu województwa dolnośląskiego do Wrocławia na bezpłatne warsztaty antydyskryminacyjne z elementami wiedzy o islamie.

Dni Wzajemnego Szacunku

 
 
Między 5 a 15 listopada odbędzie się kolejna edycja Dni Wzajemnego Szacunku. Każdego roku w rocznicę Nocy Kryształowej, Fundacja Bente Kahan organizuje cykl wydarzeń oddających cześć Ofiarom tragicznych incydentów sprzed ponad 80 lat. Ich kulminacją jest Marsz Wzajemnego Szacunku, propagujący uniwersalne i ponadczasowe wartości tolerancji i równości. 

Kolejny etap Wrocławskiej Strategii Dialogu Międzykulturowego

Od początku 2017 roku trwają prace nad stworzeniem Wrocławskiej Strategii Dialogu Międzykulturowego. Inicjatywa, która wypłynęła od prezydenta miasta, zyskała poparcie przedstawicieli różnych wyznań, środowisk instytucjonalnych i społecznych. Opracowano wytyczne do strategii, przyjęto propozycje działań, a grupy dialogowe wypracowują najważniejsze zapisy przyszłego dokumentu. Istotną grupą są także zespoły robocze, jak te, powołane 23 października br. w siedzibie WCRS-u, włączające się w kolejny etap prac nad strategią.

Fundacja PRO ARTE 2002 zaprasza na kolejny koncert z cyklu „Wieczory Tumskie”.

 
 
W imieniu organizatorów wydarzenia, zapraszamy wrocławian, Dolnoślązaków oraz turystów na jesienną edycję „Wieczorów Tumskich”. Tym razem Wieczór, z udziałem znakomitych artystów, poświęcony będzie w specjalny sposób pięćsetleciu Reformacji, który to jubileusz w bieżącym roku obchodzą ewangelicy.
 

Sztafeta Szkół w Zespole Szkół nr 23

„Sztafeta Szkół – Stop Mowie Nienawiści” to projekt, którego celem jest uwrażliwienie młodzieży oraz nauczycieli na przejawy wandalizmu w ich otoczeniu oraz poznanie prawnych i psychologicznych skutków stosowania mowy nienawiści. Efektem tych działań jest kształtowanie postawny aktywnej tolerancji oraz podpisanie Deklaracji „Stop Mowie Nienawiści”.
 

Biblioteka

Polecamy Państwu publikację Jolanty Ambrosewicz-Jacobs „Tolerancja. Jak uczyć siebie i innych”. Autorka wyjaśnia we wstępie: „Książka ta powstała, aby przedstawić szeroki plan tego, co nazywamy edukacją dla tolerancji, oraz przybliżyć liczne pojęcia, przydatne w praktykowaniu wielokulturowości i międzykulturowości podczas warsztatów organizowanych przez organizacje pozarządowe, szkoły czy instytucje zajmujące się czasem wolnym młodzieży. Adresatami publikacji są zwłaszcza osoby aktywnie angażujące się w prace organizacji pozarządowych, ponieważ to one często prowadzą szkolenia dla nauczycieli i studentów oraz uczniów szkół średnich. Uważa się, iż edukacja może poprawić spójność oraz stabilność społeczeństwa obywatelskiego (…).