• "DIALOG MOŻLIWY JEST Z KAŻDYM"

    Diego Pileggi

    Przeczytaj więcej

  • "W DOMU MÓWIMY PO ORMIAŃSKU"

    Araks Asatryan

    Przeczytaj więcej

  • "CZUJĘ SIĘ WIELOKULTUROWA"

    Margaret Ohia

    Przeczytaj więcej

  • "NIE JESTEM FLEISCHEREM, JA TYLKO W NIM TKWIĘ"

    Michael Fleischer

    Przeczytaj więcej

  • "MŁODSZE POKOLENIE JEST BARDZIEJ OTWARTE"

    Mezri Hebbechi

    Przeczytaj więcej

  • "TRUDNO MI UWIERZYĆ, ŻE MOGŁABYM MIESZKAĆ W INNYM MIEŚCIE"

    Masza Glińska-Kozel

    Przeczytaj więcej

  • "MUZYKA TO UNIWERSALNY JĘZYK"

    Victor Campos Leal

    Przeczytaj więcej

  • „SENIORZY SĄ BARDZO DOBRZE DOINFORMOWANI”

    „SENIORZY SĄ BARDZO DOBRZE DOINFORMOWANI”

    Ewa Białowąs
  • „ZDARZA SIĘ, ŻE KIEDY MÓWIĘ O DOMU, MYŚLĘ O WROCŁAWIU”

    „ZDARZA SIĘ, ŻE KIEDY MÓWIĘ O DOMU, MYŚLĘ O WROCŁAWIU”

    Wiktoria Mazur

WIELOKULTURY

  • Home
  • Targi Edukacji Międzykulturowej

Podsumowanie III Targów Edukacji Międzykulturowej

Targi_net_ban_strona

Wrocławskie Centrum Rozwoju Społecznego już po raz trzeci zorganizowało Targi Edukacji Międzykulturowej. W tym roku odbyły się one pod hasłem: „Skąd idziemy i co zrobiliśmy? Co robimy i jak edukujemy teraz? Dokąd idziemy i co planujemy?”, a ich współorganizatorem było Regionalne Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej.

Dzięki patronatowi Rektora Uniwersytetu Wrocławskiego, 23 marca 2017 roku miejscem konferencji, wystawy i spotkań mieszkańców zainteresowanych uczeniem otwartości z przedstawicielami organizacji pozarządowych i innych instytucji zajmujących się edukacją międzykulturową, stało się Oratorium Marianum w Gmachu Głównym Uniwersytetu Wrocławskiego.

DSC_0173

Międzykulturowe warsztaty teatralne z reżyserem dr Stephanem Reherem

Group of Diverse Multiethnic People Teamwork Concept

Jednym z wydarzeń poprzedzających III Targi Edukacji Międzykulturowej będą warsztaty teatralne z reżyserem dr Stephanem Reher. 

Cele warsztatów

  1. Integracja uczestników (różnych grup zawodowych, różnych narodowości etc.).

  2. Przepracowanie emocji dot. aktualnych nastrojów społecznych w mieście/Polsce/Europie.

  3. Inspiracja do korzystania z nowatorskich metod pracy w swoich działaniach edukacyjnych i integracyjnych (np. korzystanie z elementów dramy/teatru w pracy z dziećmi i młodzieżą w tematyce dialogu międzykulturowego).

  4. Umożliwienie dialogu między mieszkańcami Wrocławia, którzy na co dzień nie mają ze sobą dużo kontaktu, nie pracują razem, w kreatywnej formie.

III Targi Edukacji Międzykulturowej

 

Targi_net_ban_strona

-23.03.2017-

W roku 2017 Targi Edukacji Międzykulturowej odbędą się pod hasłem: 
„Skąd idziemy i co zrobiliśmy? Co robimy i jak edukujemy teraz? Dokąd idziemy i co planujemy?”

Chcemy dodać energii do kontynuacji pracy na rzecz dialogu międzykulturowego w czasach gdy dochodzi do coraz częstszego zamykania się międzykulturowego, zainspirować nowymi pomysłami i stworzyć miejsce do dzielenia się swoimi obawami, nadziejami i konkretnymi rozwiązaniami, w tym z organizacjami pozarządowymi i instytucjami, które dysponują narzędziami wsparcia dla nauczycieli, dyrektorów szkół/przedszkoli, psychologów i pedagogów szkolnych, ale także rodziców i opiekunów wrocławskich dzieci i młodzieży.

Podsumowanie II Targów Edukacji Międzykulturowej

II Targi Edukacji Międzykulturowej
pod hasłem „Nie jesteście sami! Czyli jak wspierać integrację w szkole i przedszkolu.”
18 lutego 2016 r. w godz. 12:00-16:00
Liceum Ogólnokształcącym nr IX przy ul. Piotra Skargi 31 we Wrocławiu.
Organizator: Wrocławskie Centrum Rozwoju Społecznego.

W II Targach Edukacji Międzykulturowej wzięło udział 144 osób (na podstawie listy obecności). Uczestnikami byli Ambasadorzy Dialogu, dyrektorzy, nauczyciele, pedagodzy i psycholodzy szkolni, wykładowcy akademiccy i specjaliści dziedzinowi, organizacje pozarządowe, urzędnicy (m.in. WCRS, WCDN, MOPS, Departament Edukacji, etc.), ARAW, Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej we Wrocławiu – Dom Europy.

Ankieta ewaluacyjna – wyniki

73% osób zadeklarowało, że brało wcześniej udział w wydarzeniach z zakresu tematyki poruszanej na Targach. 17% odpowiedziało, że nigdy wcześniej nie brało udziału w wydarzeniu o takiej tematyce. 90% osób odpowiedziało, że Targi podniosły ich wiedzę. Na pytanie czy warto warto organizować takie wydarzenia? 100 % odpowiedziały twierdząco.

II Targi Edukacji Międzykulturowej – Nie jesteście sami! Czyli jak wspierać integrację w szkole i przedszkolu?

Targi_ban_strona

II Targi Edukacji Międzykulturowej 

pod hasłem „Nie jesteście sami! Czyli jak wspierać integrację w szkole i przedszkolu?”

Jak kontynuować rozpoczętą pracę na rzecz otwartości wobec drugiego człowieka w dobie napięć i strachu przed innością? Czy nasze szkoły i przedszkola są przygotowane do spotkania z różnorodnością? Jak obecnie rozumiemy „integrację”? Czy umiemy skutecznie integrować dzieci obcojęzyczne i ich rodziny w środowisku szkolnym i przedszkolnym? Jak szybko i efektywnie uczyć obcokrajowców języka polskiego i polskiej kultury w polskiej szkole? Jak jednocześnie dawać możliwość pielęgnowania języka ojczystego i swojej tożsamości?

Te i inne pytania są obecnie szczególnie ważne i wymagają rozmowy, wspólnego poszukiwania odpowiedzi. Chcemy na nie odpowiedzieć wraz z  ekspertami, naukowcami i praktykami, dodać energii do kontynuacji pracy na rzecz otwartości, zainspirować nowymi pomysłami i stworzyć miejsce do dzielenia się swoimi obawami, nadziejami i konkretnymi rozwiązaniami, w tym z organizacjami pozarządowymi i instytucjami, które dysponują narzędziami wsparcia dla nauczycieli, dyrektorów szkół/przedszkoli, psychologów i pedagogów szkolnych, ale także rodziców i opiekunów dzieci obcojęzycznych czy innych dzieci narażonych na wykluczenie.

Targi Edukacji Międzykulturowej

TEM zaproszenie

Już 12 lutego 2015 r. w Wrocławskim Centrum Wspierania Organizacji Pozarządowych SEKTOR 3 odbędą się Targi Edukacji Międzykulturowej, których celem jest zapoznanie wrocławskich szkół z ofertą  organizacji pozarządowych w zakresie wielokulturowości, dialogu międzykulturowego, przeciwdziałania dyskryminacji, edukacji w zakresie mowy nienawiści, budowania postawy tolerancji i otwartości, itp.