• A SURVEY

    A SURVEY

    FOREIGNERS’ NEEDS IN WROCLAW

    MORE

  • АНКЕТА

    АНКЕТА

    ДЛЯ ДОСЛІДЖЕННЯ ПОТРЕБ ІНОЗЕМЦІВ У ВРОЦЛАВІ

    MORE

  • АНКЕТА

    АНКЕТА

    ДЛЯ ИССЛЕДОВАНИЯ ПОТРЕБНОСТЕЙ ИНОСТРАНЦЕВ ВО ВРОЦЛАВЕ

    MORE

  • ANKIETA

    ANKIETA

    POTRZEB OBCOKRAJOWCÓW MIESZKAJĄCYCH WE WROCŁAWIU

    MORE

  • "DIALOG MOŻLIWY JEST Z KAŻDYM"

    Diego Pileggi

    MORE

  • "W DOMU MÓWIMY PO ORMIAŃSKU"

    Araks Asatryan

    MORE

  • "CZUJĘ SIĘ WIELOKULTUROWA"

    Margaret Ohia

    MORE

  • "NIE JESTEM FLEISCHEREM, JA TYLKO W NIM TKWIĘ"

    Michael Fleischer

    MORE

  • "MŁODSZE POKOLENIE JEST BARDZIEJ OTWARTE"

    Mezri Hebbechi

    MORE

  • "TRUDNO MI UWIERZYĆ, ŻE MOGŁABYM MIESZKAĆ W INNYM MIEŚCIE"

    Masza Glińska-Kozel

    MORE

  • "MUZYKA TO UNIWERSALNY JĘZYK"

    Victor Campos Leal

    MORE

  • „SENIORZY SĄ BARDZO DOBRZE DOINFORMOWANI”

    „SENIORZY SĄ BARDZO DOBRZE DOINFORMOWANI”

    Ewa Białowąs
  • „ZDARZA SIĘ, ŻE KIEDY MÓWIĘ O DOMU, MYŚLĘ O WROCŁAWIU”

    „ZDARZA SIĘ, ŻE KIEDY MÓWIĘ O DOMU, MYŚLĘ O WROCŁAWIU”

    Wiktoria Mazur

WIELOKULTURY

„Kompetencje mediacyjne dla nauczyciela”- Warsztaty dla Ambasadorów Dialogu

„Kompetencje mediacyjne dla nauczyciela”- Warsztaty dla Ambasadorów Dialogu
14-16 października 2016 r. w Gościńcu pod Gruszą w Starej Kraśnicy

Motto: „Wiele problemów by zniknęło, gdyby ludzie nauczyli się mówić jedno z drugim a nie jedno o drugim”.

Cel szkolenia:

Nabycie podstawowej wiedzy i umiejętności w zakresie zastosowania mediacji w pracy wychowawczej szkoły i stosowania mediacji jako sposobu rozwiązywania konfliktów szkolnych. Poznanie sposobów wykorzystania mediacji do rozwijania kompetencji społecznych uczniów.

Zawartość merytoryczna szkolenia:

  1. Komunikacja interpersonalna – uporządkowanie i wzbogacenie wiedzy nt. komunikacji w odniesieniu do mediacji.
  2. Konflikt jako wartość pozytywna kontaktów międzyludzkich:
  • Pojęcie, rodzaje konfliktu,
  • Postawy wobec konfliktu,
  • Sposoby rozwiązywania konfliktów,
  • Konflikt w relacjach szkolnych.
  1. Mediacje jako forma rozwiązywania sporów:
  • Pojęcie mediacji,
  • Zasady mediacji,
  • Rola i cechy mediatora.
  1. Techniki mediacyjne.
  2. Procedura mediacyjna i sposoby jej realizacji w warunkach szkolnych:
  • Etapy mediacji,
  • Stosowanie technik mediacyjnych na poszczególnych etapach mediacji.
  1. Mediacje w szkole:
  • Rodzaje mediacji stosowanych w warunkach szkolnych,
  • Aspekt wychowawczy i terapeutyczny mediacji,
  • Zalety wprowadzania mediacji w system szkoły,
  • Sposoby popularyzowania idei mediacji w szkole.
  1. Elementy treningu mediatora szkolnego:
  • Zasoby własne przydatne w pełnieniu roli mediatora,
  • Próby wykorzystania technik mediacyjnych przy rozwiązywaniu sporów,
  • Symulacje prowadzenia mediacji w warunkach szkolnych.

Rezultatem szkolenia powinno być:

  • Podniesienie poziomu wiedzy nt. konfliktu i sposobów radzenia sobie z nim.
  • Posiadanie podstaw umiejętności stosowania technik mediacyjnych i procedury mediacyjnej w warunkach szkolnych.
  • Zwiększenie świadomości zalet mediacji jako formy przeciwdziałania nasilaniu się agresji w szkole.
  • Wzrost poziomu motywacji do wprowadzania mediacji w szkolne procedury rozwiązywania konfliktów.

Metody pracy: metody interaktywne, wykład, dyskusja, studium przypadku

Prowadząca szkolenie:
Hanna Kubica – pedagog, mediator od roku 2005 wpisana na listę mediatorów sądowych Sądu Okręgowego w Katowicach, pracownik Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej na stanowisku mediatora. Od 2001 roku prowadzi mediacje szkolne w szkołach różnych poziomów nauczania. Propagatorka idei mediacji w szkołach, autorka programów szkolących mediatorów rówieśniczych i nauczycieli opiekunów szkolnych klubów mediatorów, autorka programu „Żyrafie serduszka” wprowadzającego elementy mediacji do przedszkoli. Organizatorka konferencji nt. zastosowania mediacji jako metody przeciwdziałającej przemocy w szkole.